Betala online

Hållbarhet i Service Industrin
- Vår policy för förändring

Vision:

Smarte Carte har en stark tro och engagemang för att driva på framåt och anpassa förändring för en hållbar framtid.

Strategi:

För detta ändamål kommer vi att sträva framåt och sträva efter att uppnå denna vision om prestation genom.

 

  1. Ekonomisk framgång – genom effektiv användning av resurser;
    1. Hållbara inköp av hållbara produkter från hållbara leverantörer.
    2. Välstånd i samhället genom att rekrytera lokalbefolkning för lokala jobb.

 

  1. Miljöpåverkan – genom att minska vårt koldioxidavtryck;
    1. Minska koldioxidutsläppen per capita för att säkerställa luftkvalitet i vår miljö.
    2. Minska energi, bränsle och avloppsvatten.
    3. Minska avfallet genom effektiv avfallshantering.

 

  1. Socialt ansvar – genom att respektera människor;
    1. Respekt för våra anställda genom att behandla alla anställda på ett rättvist och icke exploaterande sätt, särskilt när det gäller lön, förmåner och möjligheter.
    2. Säkra våra anställdas säkerhet och välbefinnande genom effektiva, dugliga och robusta policyer.
    3. Mångsidig och rättvis rekrytering som är icke-diskriminerande och icke exploaterande.
    4. Respekt för intressenter genom öppenhet i våra tjänster och genom att vara respektfull och rättvis mot investerare, leverantörer och andra nyckelintressenter utanför vår organisation.
    5. Rättvisa mot våra kunder genom ärlighet och integritet.
about pic

Andras ord om oss

  • Hej!
    Min halsduk kom tillrätta dagen efter.
    Tack, för snabb o vänlig service.

    Ingrid

  • Hej, jag anmälde min sons iPhone men han fick ut den själv hos er. Mission completed! Tack för proffsigt bemötande, enligt min son.

    Roger

  • Hej
    Jag har återfått min telefon och jag vill bara skicka ett stort tack till alla er som jobbar med det ni gör! O speciellt till er som varit inblandade i att få tillbaka min jobbtelefon till mig.
    TACK !

    Laurence

  • Så tacksam för detta och alldeles rätt glasögon har jag fått tillbaka!
    Många hälsningar:

    Åsa

  • Jag upptäckte när jag kom hem att dessa saknades. Hade bara mobiltel. att tillgå så jag blev ställd helt enkelt. Undersökte alternativ men kom fram till att vår dotter som bor i Stockholm var rätt person att få fram ett svar på vad som kan göras. Hon tog kontakt med Er och det hela löste sig på bästa sätt. ETT STORT TACK TILL ER PÅ HITTEGODS arlanda. Mycket av personligt värde säkrades för mig, hela fotolagringen på datorn adress listan och mycket mera.
    Än en gång tack för ERT sätt att utföra arbetet.
    Med vänlig hälsning.

    Cyril

  • Hej Arlanda Hittegods
    Jag är mycket nöjd att få tillbaka telefonen
    Tack för bra service.

    Bosse

  • Hej,
    Luleå Flygplats Hittegods hittade mina glasögon efter några dagar och jag fick veta detta och fick dem idag på vägen hem till Stockholm i Luleå. Jag måste säga jag är väldigt imponerad av hur väl hela den här processen har fungerat och att jag har blivit kontaktad av er. Tack för allt, och - som sagt - mina komplimang !

    Med vänlig hälsning

    Paula

  • Hej ”L”!
    TACK så jättemycket för all din hjälp. Jag blev så överväldigad när jag fick veta att min ryggsäck omhändertagits. Därför blev jag också lite snurrig.
    Jag har också kontaktat Securitas, gruppen för Arlanda terminal 5 och framfört mitt varmaste tack.
    Kram från

    Ingrid

  • Jag vill ge en stor eloge till Smarte Carte hittegods på ARN. Och till alla som samverkade till att jag fick tillbaka min iPad som jag glömde i stolen på Norwegian från Las Palmas. Stort tack till alla ärliga och lojala medarbetare. :)

    Per

  • Riktigt bra service och hantering hela vägen när jag förlade min 1/2 år gamla mobiltelefon på Arlanda inrikes som jag trodde var förlorad.

    Via enkel registrering av min information om min förlorade telefon på missingX och sedan en sökning mot vad som lämnats in som hittegods kunde jag se att det fanns inlämnat en liknande. Via ytterligare kommunikation kunde jag smidigt hämta upp min mobil på återresa från Arlanda. Mycket bra hantering och bemötande. Rekommenderar er varmt och ger er 5+ i betyg.

    Urban

  • Tack för er hjälp och att ni var så ”serviceminded” ! Toppen : )

    Lena

  • Så underbart att ni har mitt ID, jag var rädd att någon tagit och använt det för egna behov.
    Jag kan bara beundra hur väl saker sköts i Sverige och i nordiska länder tvärtemot här i Spanien vart vi flyttade.

    Jag hade redan hunnit skaffa ett nytt ID hos polisen i Finland. På grund av att mitt försvunna ID
    går ut, och att jag har ett nytt , så ber jag er att klippa kortet och slänga det.
    Tusen , tusen tack för all er hjälp !

    Ritva

  • Hej !
    Hur många gånger har jag inte tänkt tanken -”Man borde säga tack”, men så blir det aldrig av.
    Men, så äntligen bättrade jag mig.
    Tusen tack för all hjälp, när jag glömde min ena dator vid säkerhetskontrollen Terminal 4.
    Ett mycket trevlig bemötande av kvinnan vid info disken, trots att ”mina” medresenärer före mig, inte var trevliga mot henne.
    Jag är full av beundran och tacksamhet.
    Mina varmaste hälsningar till alla som varit delaktiga till att jag fick tillbaka min dator.

    Tomas

  • Hittat och klart uthämtat hos er
    Toppen service tack

    Janne

  • Efter ett samtal med en Benjamin så måste jag säga följande. Maken till hjälpsam person möter man inte ofta. Varken IRL eller annorledes.
    All heder till medarbetare Benjamin alltså. Han gjorde absolut allt i sin makt för att lösa mitt problem.
    Stort tack för det.

    Stefan

  • Hej
    Vill bara skicka ett STORT TACK och ett fång rosor till den tjejen som hjälpte min man ( via mitt tel.samtal) att återfå sin telefon. Kan inte tacka nog...Sprang till avgången som gick till Skellefteå och lyckades hitta min man. Vi är så enormt tacksamma.

    Anki

  • Hej alla duktiga och kundorienterade medarbetare som jobbar på Arlanda hittegodsavdelning.
    Jag vill rikta ett tack till er för att jag fått ringa och att ni hjälpt mig att försöka finna min bilnyckel som kom bort vid säkerhetskontrollen.
    Speciellt fantastiska "M" som varit extra service och kundorienterad och mailat mig samt ringt upp mig om bilnyckeln. Ett stor varmt tack från mitt hjärta. Tyvärr är nyckel inte inlämnad till er men jag vill hylla och tacka er. Er chef och ansvarig kan var riktigt stolt över er duktiga medarbetare. Jag har själv varit företagsledare och vet vikten av kundorienterade och duktiga medarbetare. Grattis till er avdelning och tack än en gång.

    Margaretha

  • Hej!
    Suuuupertack för ditt lugna sätt och noggranna detektivarbete!!!!
    Det var riktigt stressigt och jobbigt för mig igår kväll, men jag blev lugnare av att jag såg att du ringde och kollade av och gjorde det du kunde för att spåra ikapp telefonen. Så: Ett STOOOORT TACK för din vänlighet, proffsighet och allmänt trevliga bemötande!
    Din arbetsgivare och dina nära och kära måste vara glad att de har dig!
    Jag kände mig verkligen tacksam igår kväll och det håller i sig

    Niklas

  • Jag fick en väldigt positiv upplevelse, snabbt svar och tydlig information när jag ringde innan.
    Snabbt och trevligt bemötande på plats också.
    Tycker priset är väldigt rimligt.
    Tror folk att det är gratis att ta hand om och förvara saker vi glömmer på ett säkert sätt?

    Linda

scrollToTop
Cookie settings