Hittegods
Om du skulle förlora något på Arlanda eller ombord på ett flyg till Arlanda hjälper vi dig att få tillbaka det.
Söktjänster på internet
Vi tillhandahåller sökbara webbtjänster där upphittat gods kontinuerligt läggs in. Se guiden “Så fungerar det”.
Varning: Vi vill varna för en ny typ av webbtjänst som tar ut höga avgifter för att efterlysa förlorat gods på världens flygplatser. Arlanda hittegodsavdelning har inget samarbete med dem och vi tar ej betalt för att fråga om upphittat gods.
Stockholm Arlanda flygplats
Smarte Carte hanterar alla upphittade föremål som kommer in från flygplatsens områden och föremål som hittats ombord på samtliga flygbolag vars marktjänst på Arlanda sköts av SAS Ground Handling (SGH) samt från några flygbolag vars marktjänst sköts av Aviator. För att läsa mer om samarbetet mellan flygbolag och marktjänst,
klicka här.
Sök i vår databas Allt som vi får in hamnar i vår databas. Sök på missingX.com för att se om något du har blivit av med har hittats. Det kan ta mellan ett till två dygn innan upphittade föremål registreras i databasen. Vi behåller allt vi får in i tre månader.
Ansök om att hämta ut ditt föremål Om du hittar något som du tror är ditt i vår databas, registrera dina uppgifter genom att fylla i kontaktformuläret.
Fyll i vart det ska skickas Om det är ditt föremål kommer vi att ge dig en kod. Gå in på mailmyproperty.com, fyll i din kod och betala för tjänsten och fyll i vart du vill att vi ska skicka det.
Hur mycket kostar det? Vi tar en serviceavgift. För frakt och paketering tillkommer en avgift beroende på var det ska skickas.