Betala online

    Elektronisk Betalning

  1. Betalning för hemtransport av hittegods från ArlandaFlygplats
    • Betalning skall ha kommit Bagport tillhanda innan hittegodset skickas till kunden. Om inget annat avtalats skickas godset normalt inom två till tre dagar efter mottagen betalning. Under tid med hög belastning kan det dröja längre.

  2. Kundens rätt till avbeställning av transport av hittegods efterBetalning
    • Kunden har rätt att avbeställa transport av hittegods. Vid avbeställning efter betalning återbetalas 92 % av erlagt belopp, resterande 8 % tas ut för expeditionsavgift.
      Avbeställning skall göras omedelbart då man inte önskar hemleverans.
      Kontakta bagport på telefon 08-797 82 28 (alla dagar 05-23). Efter att paketet är på väg till transportören upphör möjligheten för avbeställning.
    • Efter avbeställning skall belopp som kunden har tillgodo enligt ovan återbetalas utan dröjsmål, dock senast 14 dagar efter avbeställningen.

  3. Prisändring
    • Inträffar kostnadsökningar för bagport efter det att kunden beställt transport, får bagport höja priset för frakten med ett belopp som motsvarar kostnadsökningarna om dessa beror på:
      1. ändringar i transportkostnader, eller
      2. ändringar i skatter, tullar eller avgifter avseende tjänster som ingår i transporten.
    • Om kunden så begär är bagport skyldig att redovisa hur prishöjningen beräknats. Rätt till prishöjning enligt 1 och 2 ovan föreligger endast om kostnadsökningen överstiger 50 kr. Bagport skall så snart som möjligt underrätta kunden om prisförändringarna.

  4. Prisavdrag och skadestånd
    • Kunden har inte rätt till skadestånd, om bagport visar att felet beror på ett hinder utanför bagports kontroll som denne inte skäligen kunde förväntas ha räknat med när avtalet ingicks och vars följder denne inte heller kunde ha undvikit eller övervunnit.
    • Om felet beror på någon som bagport har anlitat, ärbagport fri från skadestånds- ansvar enligt andra stycket om också densom han har anlitat skulle vara fri enligt den bestämmelsen. Detsamma gäller om felet beror på någon annan i ett tidigare led.

  5. Reklamation och avhjälpande
    • Kunden får inte åberopa fel i vad han har rätt att fordra till följd av avtalet, om han inte inom skälig tid efter det att han märkt eller bort märka felet underrättar bagport eller transportörenom felet. Detta måste ske omgående efter kunden har fått sitt paketlevererat.
      Anspråk på ersättning/rättelse vid skadat paket skagöras direkt till transportören.

  6. Tvistlösning
    • Parterna bör försöka lösa tvist som gäller tolkningen eller tillämpningen av avtalet genom förhandlingar. Om parterna inte kan enas, kan tvisten prövas av Allmänna reklamationsnämnden eller av allmän domstol.
      Vi reserverar oss för ev tryck- och korrekturfel.

  7. Betalning för hemtransport av hittegods från SJ, Cityterminalens och Ybuss Hittegods
    • Betalning skall ha kommit Bagport tillhanda innan hittegodset skickas till kunden.
      Om inget annat avtalats skickas godset normalt inom två till tre dagar efter mottagen betalning. Under tid med hög belastning kan det dröja längre.
    • Kundens rätt till avbeställning av transport av hittegods efter betalning Kunden har rätt att avbeställa transport av hittegods. Vid avbeställning efter betalning återbetalas 92 % av erlagt belopp, resterande 8 % tas ut för expeditionsavgift. Avbeställning skall göras omedelbart då man inte önskar hemleverans
    • Kontakta bagport skriftligt via e-post adress: leverans@bagport.se eller via fax:
      08-551 139 55. Efter att paketet är på väg till transportören upphör möjligheten för avbeställning. Efter avbeställning skall belopp som kunden har tillgodo enligt ovan återbetalas utan dröjsmål, dock senast 14 dagar efter avbeställningen.

  8. Ändring av priset
    • Inträffar kostnadsökningar för bagport efter det att kunden beställt transport, får bagport höja priset för frakten med ett belopp som motsvarar kostnadsökningarna om dessa beror på:
    • 1. ändringar i transportkostnader, eller
      2. ändringar i skatter, tullar eller avgifter avseende tjänster som ingår i transporten.

      Om kunden så begär är bagport skyldig att redovisa hur prishöjningen beräknats. Rätt till prishöjning enligt 1 och 2 ovan föreligger endast om kostnadsökningen överstiger 50 kr.
      Bagport skall så snart som möjligt underrätta kunden om prisförändringarna.

  9. Prisavdrag och skadestånd
    • Kunden har inte rätt till skadestånd, om bagport visar att felet beror på ett hinder utanför bagports kontroll som denne inteskäligen kunde förväntas ha räknat med när avtalet ingicks och vars följder denne inte heller kunde ha undvikit eller övervunnit.
    • Om felet beror på någon som bagport har anlitat, ärbagport fri från skadestånds- ansvar enligt andra stycket om också densom han har anlitat skulle vara fri enligt den bestämmelsen. Detsamma gäller om felet beror på någon annan i ett tidigare led.

  10. Reklamation och avhjälpande
    • Kunden får inte åberopa fel i vad han har rätt att fordra till följd av avtalet, om han inte inom skälig tid efter det att han märkt eller bort märka felet underrättar bagport eller transportörenom felet. Detta måste ske omgående efter kunden har fått sitt paketlevererat.
      Anspråk på ersättning/rättelse vid skadat paket skagöras direkt till transportören.

  11. Tvistlösning
    • Parterna bör försöka lösa tvist som gäller tolkningen eller tillämpningen av avtalet genom förhandlingar. Om parterna inte kan enas, kan tvisten prövas av Allmänna reklamationsnämnden eller av allmän domstol.Vi reserverar oss för ev tryck- och korrekturfel.

  12. Betalning för Porter Service på Arlanda Flygplats
    • Kunden skall betala innan Porter Service uppdraget utförs.
      Betalningen som är bagport tillhanda senast vardagen kl.12:00 innan utförandet av
      Porter Service uppdraget om inte annat särskilt angivits.

  13. Kundens rätt till avbeställning av Porter Service efter betalning
    • Kunden har rätt att avbeställa Porter Service. Vid avbeställning efter betalning återbetalas 92 % av erlagt belopp, resterande 8 % tas ut för expeditionsavgift. Avbeställning skall göras omedelbart då hinder för resa uppkommer.
    • Kontakta bagport på telefon 08-590 90 590 (alla dagar 07-24).
      Efter avbeställning skall belopp som kunden har tillgodo enligt ovan återbetalas utan dröjsmål, dock senast 14 dagar efter avbeställningen.

  14. Ändring av priset
    • Inträffar kostnadsökningar för bagport efter det att kunden beställt Porter Service, får bagport höja priset för Porter Service med ett belopp som motsvarar kostnadsökningarna om dessa beror på:
      1. ändringar i transportkostnader, eller
      2. ändringar i skatter, tullar eller avgifter avseende tjänster som ingår.
    • Om kunden så begär är bagport skyldig att redovisa hur prishöjningen beräknats. Rätt till prishöjning enligt 1 och 2 ovan föreligger endast om kostnadsökningen överstiger 60 kr. bagport skall så snart som möjligt underrätta kunden om prisförändringarna.

  15. Prisavdrag och skadestånd
    • Kunden har inte rätt till skadestånd, om bagport visar att felet beror på ett hinder utanför bagports kontroll som denne inteskäligen kunde förväntas ha räknat med när avtalet ingicks och vars följder denne inte heller kunde ha undvikit eller övervunnit. Om felet beror på någon som bagport har anlitat, ärbagport fri från skadestånds- ansvar enligt andra stycket om också densom han har anlitat skulle vara fri enligt
      den bestämmelsen. Detsamma gäller om felet beror på någon annan i ett tidigare led.

  16. Reklamation och avhjälpande
    • Kunden får inte åberopa fel i vad han har rätt att fordra till följd av avtalet, om han inte inom skälig tid efter det att han märkt eller bort märka felet underrättar bagport eller transportörenom felet. Detta måste ske omgående.

      Anspråk på ersättning/rättelse ska göras direkt på plats till Bagport.

  17. Bagports anvisningar m m
    • Kunden är skyldig att respektera de ordningsregler som gäller Arlanda flygplats och för transporter på flygplatsen och uppträda så att medresenärer eller andra inte störs. Om kunden på ett väsentligt sätt bryter mot detta, kan bagport häva avtalet

  18. Kundens ansvar för skada
    • Kunden är ansvarig för skada som denne vållar bagport genom försummelse, t ex genom att inte följa lämnade anvisningar eller föreskrifter.
      Det åligger kunden att ersätta skada som är lagligen grundad gentemot någon som bagport anlitar för att medverkavid resans genomförande.

  19. Tvistlösning
    • Parterna bör försöka lösa tvist som gäller tolkningen eller tillämpningen av avtalet genom förhandlingar. Om parterna inte kan enas, kan tvisten prövas av Allmänna reklamationsnämnden eller av allmän domstol.

  20. Baggage
    • Kontrollera alltid Din tillåtna baggagevikt innan avresa! Normalt får Du ta med dig
      20kg incheckat baggage och 5kg hand baggage, men vikterna kan variera beroende på flygbolag och destination.

  21. Incheckning
    • Vi rekommenderar att Du är i god tid på flygplatsenföre Din avresa. Det kan vara långa köer till säkerhets och passkontroll:
      Inom Europa: 1,5 – 2 timmar före avgång
      Utanför Europa: MINST 2 timmar före avgång
      Mellanöstern: MINST 2, 5 timmar före avgång

  22. Återbekräftelse av flyg
    • Kom ihåg att återbekräfta Ditt flyg senast 72 timmar före avresa, detta görs lokalt direkt till flygbolaget!

  23. Tystnadsplikt
    • Vi har tystnadsplikt gällande Din resa. Detta innebär att vi ej lämnar ut uppgifter om tider och resplan om ej bokningsnummerfinns att tillgå.
      Om Du vill att vänner eller familj skall kunna kontrollera dina tider ber vi Dig att lämna bokningsnummer till dem innan Du reser. Trevlig Resa önskar bagport Sweden AB!
      Vi reserverar oss för ev tryck- och korrekturfel.

scrollToTop
Cookie settings